×

Uwaga na nieuczciwych operatorów telekomunikacyjnych!

UWAŻAJMY NA NIEUCZCIWYCH OPERATORÓW TELEKOMUNIKACYJNYCH!!

Dzwoniła do mnie Pani podając się za dotychczasowego operatora, poinformowała, że zmienia się linia telefoniczna ze stacjonarnej na cyfrową czy na światłowody, jest jakaś modernizacja  i muszę koniecznie podpisać nową umowę, bo inaczej przestanie mi działać telefon. Jutro ma przyjechać kurier i jak tylko podpisze wszystko będzie załatwione. Jestem osobą starszą, muszę mieć telefon stacjonarny dla bezpieczeństwa. Nie wiem co mam robić, czy podpisać te dokumenty?

Takich telefonów konsumenci odbierają w ostatnim czasie mnóstwo. I codziennie do Rzecznika Konsumentów trafia kilkanaście osób wprowadzonych w błąd. Nie wierzmy w takie informacje. Nikt nie ma prawa wyłączyć nam telefonu w trakcie umowy i nie ma żadnych modernizacji linii. Podpisywanie nowych umów nie jest obowiązkowe. Dzwonią najczęściej przedstawiciele innych firm niż firma z którą dany konsument posiada umowę, po to by przejąć klienta. Takie wprowadzanie w błąd to nieuczciwe praktyki rynkowe. Bądźmy czujni i nie podpisujmy nic bez przeczytania lub gdy nie rozumiemy treści dokumentu. Podobne przypadki dotyczą prądu. Konsumenci są straszeni, iż jak nie podpiszą dokumentu z którym przyjedzie kurier – będzie wyłączony prąd. Osoby starsze ze strachu i niewiedzy podpisują najczęściej niekorzystne umowy. Nie dajmy się zastraszyć.

W razie wątpliwości zawsze można skontaktować się z Rzecznikiem Konsumentów 77 440 17 56 lub skorzystać z bezpłatnej infolinii konsumenckiej – 801 440 220.

Małgorzata Płaszczyk–Waligórska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Strzelcach Opolskich

×

Wyszukaj w serwisie